fredag 15 februari 2013

Vad hände med... - intro, från Fozzie 10, 2005


För några år sedan sprang jag på Andreas Grevsten Danielsson, tidigare gitarrist i Souls, på en fest i Tambourine Studios i Malmö, flera år efter att vi senast setts i samband med Souls. Två år senare bodde jag i Malmö i några månader och stötte på Andreas ett par gånger och fick veta att han börjat jobba på en teater i stan. Sen gick det två år igen och i januari 2005 möttes vi igen på en fest i Malmö. Den här gången höll vi kontakten, och när jag någon månad senare träffade Fredrik Schönfeldt från The Wannadies bakom disken på skivaffären Pet Sounds i Stockholm föddes idén att göra en "Vad hände sen?"-artikel om några av dem som jag intervjuat för tidigare nummer av Fozzie.
Jag valde Fredrik, Andreas, Mats Eriksson från This Perfect Day, Nina Natri från Fidget och Jennie Medin från Cloudberry Jam (jag hade tänkt intervjua Fredrik Norberg från Popsicle också, men han tackade nej, med motiveringen att han "satt punkt" nu). Ingen av dem syns till särskilt ofta i pop-Sverige längre, men alla har oerhört intressanta karriärer.
Fredrik och Mats bor i Stockholm, Andreas i Malmö, Nina och Jennie i Göteborg - Nina och Jennie intervjuade jag via mail, så de artiklarna är lite annorlunda uppbyggda.  

Inga kommentarer: